Vilken vecka…

Här har det varit väldigt tyst den senaste veckan som ni säkert märkt. Har varit en mycket hektisk vecka på jobbet, och energinivån om kvällarna har verkligen varit låg.

Ja och så började ju veckan inte speciellt lysande då jag lyckades stuka min (friska) fot i trappan påväg till jobbet. Suck. Rörligheten har inte varit sådär hemskt stor den här gångna veckan som ni kan förstå. Ganska snabbt kunde jag som tur börja stöda på den ändå, men rör man på sig lite mera känner man minsann av det…

Men vad jag sysslar med i veckan kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg… Ja på bio var jag faktiskt en kväll, med pappa. Vi såg premiären av krigsfilmen Dunkirk här i Ekenäs på vår egen Bio Forum. Den var riktigt bra tyckte jag. Inte bara skjutas och kroppsdelar som flyger och blod som strittar, utan mera en en inblick i det psykiska.

Och en kväll tog vi en AW med Jenny på . Och så fällde vi ju faktiskt och redde upp ett träd i Tenala också en kväll. Jestas. Har ju tydligen haft mycket program om kvällarna också.

På fredagkväll blev det lite straffsparksträning i Västerby, inför Lasse Näsman Cup som gick av stapeln i Stallörsparken här i staden igår.


Sambon var med och sköt. Själv hörde jag till huoltojoukot och vaktade lägret medan det sparkades. Tur att det var fint väder. Skönt att kunna sitta och njuta i solen.


Och igår kväll var det sen dags för Lasse Stefanz i Hangö. Vi var alla ganska trötta efter en hel dag i solen, men tappert förfestade vi en stund innan vi begav oss iväg söderut.


Sen var det något av en besvikelse i år hela evenemanget. Det första vi reagerade på då vi kom, och vi var där först lite efter åtta, var att det var så lite folk. Har ju tidigare om åren varit så smockat med folk att man hamnat köa ganska länge till allt. Det hamnade man inte göra i år, vilket i och för sig var riktigt skönt. Men inte var det riktigt samma feelis som tidigare heller. Lasse Stefanz levererade ju nog, men de spelade också kortare set än tidigare. 


Och redan kvart före tolv var det slut. Till klockan ett, närmare halv två, har det hållit på tidigare. Vilket också betydde att skjutsplaneringen inte riktigt klaffade med att vi blev ”utslängda” från området någon gång efter tolv… Så det blev inte en av sommarens höjdpunkter denna gång tyvärr, även om vi hade en helt trevlig kväll.

Idag har veckan tagit ut sin rätt och jag har legat under filten med migrän. Hade hoppats på en dag i solen, men solljus har inte känts speciellt lockande så här långt. Nu är sambon ut och fixar lite mat, så man eventuellt skulle komma igång lite sen.

Kommentera

