Och det fortsätter…

Förra veckan var det en stukad fot, nu är det sommarflunssa. Alltså jag vet inte riktigt vad jag gjort för illa, men nånting helt tydligt. Suck.


Och inte för att jag missunnar någon sin semester, men för min del tycker jag att semestertiderna skulle kunna vara över nu. Det har varit väldigt mycket på jobbet de senaste veckorna. Så jag välkomnar alla arbetskompisar tillbaka på jobb, och försöker själv se fram emot min semester i november. Men oj oj så den känns långt borta just nu…

Men okej, nog med klagomål och pessimism. Om man skall försöka lyfta fram något bra från den senaste veckan så har jag faktiskt hunnit umgås med både släkt och vänner på kvällarna. Och det är ju aldrig fel. Igår kväll åkte vi ut till mamma och pappa med sambon, och blev bjudna på både mat och våfflor. Finns just inget bättre när man är sjuk än mammas mat.


För tillfället har jag varit utan feber snart ett dygn, och hoppas det fortsätter så. Ikväll har vi ju nämligen biljetter till Toto konserten här i staden. Och jag håller tummarna för att jag skulle orka gå ner och lyssna på dem en liten stund åtminstone…

Mycket annat program blir det nog inte idag, även om Tenaladagen fanns i planerna före jag drog på mig det här eländet. Nu blir det nog att skippa allt annat och spara krafterna till några timmar konsert ikväll.

Får kanske dra igång något nytt stickprojekt. Höstens Novita kom i posten igår, och börjar känna mig lite inspirerad för stickning igen. Blir alltid paus över sommaren för mig, finns liksom så mycket annat att göra :)

Kommentera

