TOTO – Juli festivalen

Igår invaderades vår lilla stad av tusentals människor. Alla gator fulla av parkerade bilar, och folk precis överallt. I mängder. Riktigt riktigt roligt. Att det här lilla stället faktiskt kan stå värd för något så stort är ganska hurja.

Själv var jag ju inte riktigt på topp pga flunssan, så vi sökte oss ner till Stallörsparken först till kl. 19 ungefär. Då började Bo Kaspers Orkester spela, och det ville jag inte missa, trött eller inte.


TOTO var ju förstås kvällens höjdpunkt, speciellt för sambon. Jag är väl inte något stort fan sådär egentligen, men jag känner ju till alla deras stora hittar förstås. Blev dock imponerad av showen de drog och alla skickliga musiker på scenen. Svårt att inte digga liksom.


Efter konserten vandrade jag hem medan sambon blev på Alban en stund. Gick förbi taxikön som var väääldigt lång. Undrar om alla slapp hem innan solen gick upp? Och längs med vår gata stod trafiken riktigt stilla då alla skulle ut från staden samtidigt. Tror inte jag upplevt trafikstockning här utanför förut faktiskt :)

Idag tog vi sovmorgon, och steg sen upp och åkte raka vägen ut till mamma och pappa och satte oss vid matbordet. Obeskrivlig söndagslyx alltså. Orsaken var egentligen att de skulle iväg på Okänd Soldat idag, tillsammans med sambon, och jag skulle se efter brorsdottern så länge.

Vi hann med en hel del på tre timmar. Bland annat nostalgitrippade jag lite och lyssnade på Muminsånger från en gammal kassett. Lite roligt att man fortfarande kan orden till alla sånger, fast man inte lyssnat på dem på dryga 20 år.

Sen hann vi också leka i lekstugan, spela spel, leka med Barbien och tillverka masker av papperstallrikar. Inte en tråkig sekund i hennes sällskap minsann. Hon som om en vecka fyller 7 år (!), och om två veckor börjar skolan ❤️ Vart fasiken far tiden?

Kommentera

