Jordgubbar och Footloose.

På tisdagkvällen tog jag äntligen tag i projekt jordgubbar. Har skjutit på det flera gånger på grund av stukad fot och flunssa och diverse andra projekt.

Hade också lite glömt hur länge det tar att rensa 5 kg jordgubbar. Men när man sen väl fick in burkarna med rårörd sylt i frysen så var det definitivt värt tiden.


Igårkväll blev det att gå och se Footloose på Raseborg för andra gången denna sommar. Igen lyckades vi pricka in det i strålande fint väder, så man fick njuta fullt ut av sång och dans. Älska musikaler.


Idag har det sen igen inte gått så hårt för mig. Allt hostas jag har gjort de senaste dygnen resulterade i en migrän från helvete idag. Ursäkta mitt språk. Men har inte upplevt något sånt här på länge. Trodde i ett skede att nu får jag nog ringa ambulans. Kändes som att hjärnan kommer ut med våld varje gång jag hostade. Och däremellan kunde jag inte röra på mig, för då kom illamåendet på.

Nu antar jag då i alla fall att det här var tredje saken; stukad fot, flunssa, migrän. Så inga mera störande åkommor här på en tid, tack. Skulle hemskt gärna vila njuta av det som är kvar av sommaren utan sånt här onödigt tidskrävande skit.

Men för att inte avsluta med något negativt här igen så kan vi ju konstatera att det är fredag imorgon, och helgen ligger framför. En helg helt utan planer. Kan det vara sant? Har inte haft en sådan på hela sommaren. Allt program har ju naturligtvis varit kul, men ibland behöver man bara få ta dagen som den kommer :)

Kommentera

